Start

Boka tid för att besöka oss

Om du ska besöka Migrationsverket behöver du ofta boka en tid först. Här hittar du information om hur du bokar tid för ditt besök och hur du ombokar eller avbokar din tid.

Du som har ett pågående ärende kommer i de flesta fall få en uppmaning från Migrationsverket via mejl eller brev när du ska boka tid för att utföra ett specifikt ärende.

Boka tid på Min sida

För att boka en tid behöver du logga in på Min sida. Även du som inte har en pågående ansökan eller ett konto på Min sida sedan tidigare kan boka tid. Du behöver då skapa ett konto.

Det här kan du boka tid för på Min sida:

  • visa upp ditt pass
  • lämna fingeravtryck och bli fotograferad
  • slutföra ansökan om uppehållstillstånd för besök
  • ansöka om främlingspass eller resedokument
  • hämta främlingspass eller resedokument.

Om du har ett annat ärende ska du i första hand söka information på vår webbplats. Du kan även kontakta oss via mejl eller telefon, eller besöka oss utan att boka tid.

Kontakta oss

Logga in på Min sida

Genom att logga in accepterar du användarvillkoren

Så här loggar du in i våra e-tjänster

Omboka eller avboka tid

Om du har en tid som du inte kan komma på ska du avboka den så snart som möjligt så att någon annan kan få tiden. Du kan också ändra tiden. För att avboka eller ändra din tid ska du logga in på Min sida.

Du som vill omboka eller avboka en tid som bokades innan den 5 mars (det datum när bokningstjänsten flyttade in i Min sida) ska göra det direkt på webben genom att gå till e-tjänsten nedan:

Omboka eller avboka tid bokad före 5 mars

E-tjänst för att omboka eller avboka tider bokade före den 5 mars.

Genom att logga in accepterar du användarvillkoren

Efter att du har bokat, ombokat eller avbokat en tid

När du har bokat, ombokat eller avbokat en tid får du ett bekräftelsemejl. Om det inte kommer något mejl till din inkorg kan du titta i din skräppost om mejlet har hamnat där.