Boka, omboka eller avboka tid för besök

Om du ska besöka Migrationsverket behöver du ofta boka en tid först, beroende på vad ditt ärende gäller. På den här sidan kan du boka tid för ditt besök och också omboka eller avboka din tid.

Färre boknings­al­ter­nativ från 20 januari 2025

Från och med den 20 januari 2025 ändras reglerna för vilka ärenden som kräver tidsbokning när du besöker Migrationsverket.

Dessa bokningstyper tas bort:

  • Jag är från Ukraina och behöver hjälp med boende
  • Hämta eller förlänga LMA-kort
  • Ansöka om särskilt bidrag
  • Jag är från Ukraina och ska lämna fingeravtryck och bli fotograferad

Du behöver inte längre boka tid för dessa ärenden. Du kan i stället besöka Migrationsverket utan tidsbokning.

Om du tidigare har bokat tid för "Jag är från Ukraina och ska lämna fingeravtryck och bli fotograferad", ska du nu boka tid under ärendet "Lämna fingeravtryck och bli fotograferad".

Boka ditt besök

Innan du bokar tid fyller du i vad du ska göra på ditt besök. Läs sedan igenom vad som gäller för ditt ärende. Fyll i vilken ort du vill besöka och hur många personer besöket gäller. Läs och godkänn Migrationsverkets användarvillkor och klicka sedan på Fortsätt till tidsbokningen.

Omboka eller avboka tid

Om du har en tid som du inte kan komma på ska du avboka den så snart som möjligt så att någon annan kan få tiden.

Efter att du har bokat, ombokat eller avbokat en tid

När du har bokat, ombokat eller avbokat en tid får du ett bekräftelsemejl. Om det inte kommer något mejl till din inkorg kan du titta i din skräppost om mejlet har hamnat där.

Om du har ett ärende hos Migrationsverket som inte går att välja i listan kan du i första hand söka information på vår webbplats. Du kan även kontakta oss via mejl eller telefon, eller besöka något av våra servicecenter för att få hjälp med ditt ärende.

Adresser och öppettider till våra kontor

Sidan senast uppdaterad: